lördag 19 december 2015

Magiska Skogen


Idag har jag haft en sån där otroligt trött dag.
Och ja sånt händer ju ellerhur.
Men när man inte kan röra sin kropp - helt utmattad -så där trött ända innefrån .
Då är det bara att lyda.
Tack och lov för mina hundar.
För dom ska ut .
Så till skogen traskade vi jag och mina hundar efter att jag sovit bort några timmar här på dagen .
Så tungt !
Men oj Skogen är allt Magisk.
Den gör underverk med mig .
Allt känns lättare :)
Fast jag fortfarande är trött - så känner jag all fantastisk energi som jag får till mig .
Lite mindre enkelt med en liten flicka studsandes runt omkring hur som helt vind för våg :)
Hon ska tränas hon med - men ja det känns som om det går framåt :) hon kommer som ett skott just nu när jag lockar på henne - och en massa gott godis ( Yvonne ditt godis är toppen ) kommer hon så gärna så.
Men hittar hon nått spännande att lukta på ja då krävs det nått mer ;)
Eller ser nått som är konstigt /spännande
Har satt på henne lååångt koppel - så det inte blir ogjort med dragningen- det funkar ända tills hon precis som små barn blir så över trött och då på vägen hem förstårs då går det undan i dom små benen .Då kommer vi inte långt .
Men då har jag börjat att träna bakom - så hon går bakom mig - då går vi så fint både min duktiga Tilda och min virriga valp :)



Hon funderar när hon kommer till en stock ?
Hur gör man här ?
Sen tar hon sats och hennes framben liksom hoppar som dom ska :)
Men den där bakdelen den liksom slinger med lite så där just i hoppet hihi.
Ser för härligt ut - lika gör hon i soffan när hon ska upp där.
Härliga valp hon är också en lisa för själen.



Här ser hon ut och tänka ?
Vad tusan vad hon håller på med den där grejjen som blixtrar och har sig .
Hm kan man få vara ifred .....



Igår fick hon träffa systers Beardis Nova snart 8 år.
Jo det gick bra - men Nova leker med en massa läten - och ska vell på nått sätt uppfostra den lilla .
Och gjorde intrång vid hennes dagmatte/husse gjorde den lilla också.
Så Pennie fattade inte riktigt hur hon skulle göra ihop med henne ?
Sen kom Lobo tror jag han heter va :)
En Border Collie - vet inte hur gammal - men en ganska ung kille - han var skoj - dom förstod varandra riktigt bra på en gång.
Satt och berättade hur "duktig" Pennie är med sin rumsrenhet - och jaha då pinkade hon på en matta.
Ops
vet att det lätt kan bli så med en massa nytt och mitt i all lek .
Skönt att det är så sällan ;)
**
Pennie 
Har funnit sina sovplatser här i huset - eftersom ingen av oss har ryggar som håller för att bära en ca 22 kg hund ner för en ganska lång trapp så fick hon tyvärr hålla sig på nedervåningen .
Tilda håller henne sällskap.
Känns lite tråkigt att inte kunna ha dom med sig hela tiden - men igår provade vi att låta henne gå upp om hon ville - jo då upp kommer hon utan problem - men sen ville hon inte vara uppe - nä hon hittade ingen plats att sova på som var bra - ingen .
Så vi tog ner henne .
Då suckade hon och la sig vid dörren med Tilda .
Hon gillar sin nedervåning :)
Och det är ju en kortare tid hon kommer säkert att gå i trappen sen:)
Badrummet en bit in under badkaret (som hon får plats än) tycker hon är en trygg plats .
Hon har ett blommigt täcke - med rosor på - jag måste tvätta bort lite nergrävda kött bitar ibland och då får hon en fäll ,mindre bra tycker hon - men oj så glad hon blev när jag tog fram det blommiga ur torktumlaren ;)
:)









Inga kommentarer: