torsdag 25 februari 2016

Strålande vackert väder ute ..

Och här sitter jag !
Vaknar med en kropp som är så slut så tårarna rinner av sig självt.
Vilken hemsk "influensa" - inte vart så här dålig på länge - på många år ska jag säga.
Vart hängig och hostig och febrig i vinter men oj man kunde bli ett snäpp värre.
Sovit super dåligt - med huvudvärk och hosta ....
Suck
Ingen ork alls .
Tack och lov för min dotter och hennes sambo som förbarmar sig över hundarna :) :) 
Själv är det nog mer som Gustav.
:)


Precis så känner jag mig .
Så hemskt att vara så här - jag älskar att vara igång - och nu när det blir att spritta i kroppen ! 
Av vårkänslor :) oj vilken underbar tid som vi har framför oss.

Men ! Än så länge är det så här .

Synd om min lilla livliga flicka .
Hon tycker det är dödens döden med en matte som bara ligger på soffan.
Hon försöker på alla sätt övertala mig att nu !!! gör vi nått annat matte .
Kom igen !
Hon piper - hon buffar på mig - knölar med mig - hon liksom försöker dra mig med sig genom att stirra på mig och när hon får kontakt så skuttar hon iväg  -kom igen - hon bjuder in och hon bjuder in 
Och inget händer med den där slapp högen SUCK
Då går hon ut - undersöker varje vrå igen på gården - håller koll på Duvorna - kollar om något Rådjur kommit för att äta - tuggar på pinnarna - kastar kring plats krukorna - leker med sin bästis Petflaskan.
Eller bara sitter där och tittar på den blåa fina himmeln.
Hon min ute hund :)


Hon blir överlycklig om bästa Tilda kommer ut .
men se det där med att roa småingar har Tilda slutat med för länge sedan .
Hon har också nått problem med sin kropp - ont och halt ....
Så inge skoj att busa runt då.


Ja Tilda har nått med sin kropp - jag trodde det satt i benet som hon inte vill stö på.
Men har röntgat med mycke fina leder .
Hon har nu gått på smärtlindring och inflammations hämmande .
Men nja inget större resultat.
Nu har jag beställt tid hos en kiropraktiker och hoppas han kan klura ut vad felet sitter .
Hon min flicka som vart så full i fart jämt suck trist , tjock blir man också när man inte rör sig ordentligt.
Vilket märks på hennes matte också.
Tänk att vissa saker ångrar man sig att man inte gjorde ! eller med facit i hand så kan jag allt tänka varför ?
Skulle haft en kull på denna härliga dam jo .

*

Nu ska jag vila mig frisk :)



Inga kommentarer: