fredag 6 januari 2017

Början på 2017

Kallt ute 15 minus här på Öraberget
Är alltid lite mildare här uppe på berget .

Så här såg det ut före nyår 



Och nu så här
(Pennie gillar att visa sina fina vita tänder ;))
*
Varit i skogen nu på morgonen , med vidvinkel blick ja precis som det står , för han med Schäfern som också går i "våran" skog , såg jag ge sig iväg in i skogen precis när vi fick skogen i sikte !!!
Och ja ,vill verkligen inte möta nån i skogen än med mina halvolydiga ungfröknar, Znö som jag just nu känner att öronen är en del av hennes kropp som hon nu inte använder allt för intensivt, och jag känner mig som en mycket upprepande tråkig matte som hela tiden får bromsa den där fröken som gör längre och fler utsvävningar (precis som en tonåring) och inte behöver stödet från sin matte jämt .
Och nej används ganska så ofta , ja jag vet !!! men som brytord och hon bryter japp , och direkt när hon bryter och kommer till mig ropar jag glatt bra eller nått annat gladigt :) 
Och en massa gott godis, jaaaa , och ordet här vid matning , så ja ordet HÄR sitter riktigt bra faktiskt.
Men efter att gått snällt och ordentligt en stund hos mig så drar man igen suck jaa tålamod.
Hon till och med tog en jagning på ett Rådjur som blev lite förvånad tror jag för det brukar inte spruta en massa hundar efter dom när jag kommer ,,,,,,,,
Men min lilla kubik , som faktiskt är riktigt snabb och sååå smidig , orkar int springa speciellt långt efter dom utan kommer igen snabbt.
Men med blicken i vidvinkel för att försöka vara förberedd om ekipaget man /Schäfer dyker upp.
Har mött dom en gång - men mina lydiga hundar stod snällt kvar och bara tittade , dom har ju verkligen sniffat in deras doft så många gånger - så det kan ju inte vara en överraskning.
Och sen kanske dom blev lite förvånade att vi mötte nån i skogen ?
Inte många som går där - men glad är jag för det ....
Pennie är en riktig spårare så rädsla för att hon ska dra ifrån mig - så får hon gå en hel del i koppel.
Men släpper henne nån vända under promenaden då jag inte direkt ser nått Rådjur som står och kikar på oss - och på andra ställen får hon vara lös där det inte är så mycke Rådjurs vandring - men oj vad dom springer tillsammans :) så härligt att se - Pennie är jätte duktig på ordet HÄR och godis är super gott just nu ,så vad vet jag ? kanske hon inte skulle springa ifrån mig ?Bara jag som är nojjig - sånt som kommer med åren tror jag hihi tänk när jag hade sex stycken och inte alla så speciellt lydiga :) då släppte jag dom vind för våg , men nu är jag livrädd att min älskade hund ska springa ifrån mig !!!!!
Znö har känts mindre tuff hela tiden bara gått med mig - Pennie har gjort nån kut utan att höra mina rop så därför antar jag ....
Tilda 
Hon går troget vid min sida 
:)




Inga kommentarer: