tisdag 18 juli 2017

Första natten

Första natten efter semestern gjord om ca tre timmar...
Tiden har gått mycket sakta den här första natten
Tänk när man hade fyra veckor framför sig, sån frihets känsla, men så snabbt det gick, känns en aningen deprimerande.
Men som jag tänkte när jag åkte till jobbet min första natt...
Har så mycket att vara glad och nöjd 😊 över.
Så det här med jobbet är ju en bi 🐝 del av ett bra liv 😄
Mindfulnes, att försöka vara i det man har framför sig just nu, där man är just nu, att njuta och verkligen engagera sig i livet nu.
För springer 🏃 mina tankar iväg till allt annat som står och pockar på min uppmärksamhet ja då får stressen fäste i min kropp och får det fortgå då sjunker jag och blir att må så dåligt.
Så!  Även fast jag vill en massa, så har jag börjat att säga nej, även till sånt som jag vill göra, får lite dåligt samvete till andra, men det måste jag sopa undan också från mina tankar. Hm

Håller ju på och tränar mina flickor 👭 och vet verkligen inte om jag är kvinna nog att göra det på rätt sätt ❓😕
Men, det finns så mycke olika metoder och jag går vilse i alla, för det finns mycke som känns bra, men också rädslan att vissa metoder om jag lägger tid på dom kanske bara är en omväg ❓❓❓❓
Så just nu provar jag försiktigt det som känns någorlunda ok, ur mitt egna huvud plus ➕ sånt jag fått från andra, och sånt jag läst, och lägger ihop det och hoppas det funkar.
Jag är säker på att om jag slappnar av i bägge situationerna kommer det fungera 😄
Men något som är lätt att skriva och svårt att genomföra...
Har man som jag släpas efter stora mycket överreagerande hundar i min första tid som hundägare så sitter det tyvärr i ryggraden, och inget jag vill bli nu som människa i en äldre stelare kropp 😁gick vell an som 18 åring,  fast inte då heller....
Åkte efter min första hund en Ungersk Kuvazs hane  på det ena och andra sättet, jag vägde typ 48 kg och han 60 ca , odsen var dåliga,
Skulle nästan kunna skriva boken om hur många olika sätt man kan åka efter sin mycket för stora hund. 

hjälpen som då bestod av folk från bruksklubben som använde metoder som liknades drillning från nån gammal militär utbildnings film.
Oj 😮 finns inte mycke därifrån som jag skulle använda idag... Om ens något

Och det där med stora hundar, ja kan tyckas idiotiskt att åter igen skaffa sig stora tunga hundar, ja, men älskar 💕 verkligen Lb...
Och naturligtvis så har jag inte bara haft överreagerande Lb heller om nån trodde det :-) många som vart härliga att ha med sig utan några större problem...
Men sen dyker det upp "problem"  på nån lite här och där..

Men, nu ska vi inte rita fan på väggen 😀, jag jobbar på att lösa dessa situationer, och bla det kommer bloggen handla om en hel del...
Känner mig lite mättad ska jag allt erkänna, haft några sånna här situation lösningar genom 30 år och mer, med hundar, förr var det en intressant utmaning, nu är det för att få en bra fungerandes relation till mina fyrbenta.

Så det är bara att spotta i näven 😄

Inga kommentarer: