lördag 8 juli 2017

Idag har vi fixat

Tog mina morgon promenader - 
fm går åt till att jag tar en promenad med varje hund.
Ja folk omkring undrar nog varför jag kutar runt överallt , kanske dom tror att jag håller på med samma hund i typ 2 timmar ;)
För många  tycker att dom är sååå lika , frågar ofta hur många jag har nu :)
Så igentligen var det inte så många som visste att jag hade sex stycken här hemma ett tag :)
Dom trodde nog att det var samma hund jag rände runt med , njä kanske inte på den tiden hade jag typ två eller tre med mig vid varje promenad och i skogen brukar jag ha dom alla ? 
Helt sjukt när jag tänker på det nu - jag som knappt orkar hålla i en i mellan åt 
Att jag delar dom är mycke för att dom är otroligt olika 

Tilda snart 9 år den 21 juli 
Hon orkar inte gå så långt längre 
Hon drar på som tusan i början och tittar på mig där framme från ? men hallå tycks hon säga tänker du verkligen gå i det tempot .
Men efter halva turen tycks det bli jobbigare .
Så nu för tiden halvar vi hennes turer.
Och vissa dagar vilar  hon på gården 

Pennie är det fart i - när hon är som hon ska vara ;)
Här går vi fort
Och jag passar på att tränar dom på dessa turer
Pennie är duktig , vi tränar fot , kontakt , sitt , stanna kvar sitt 
Hon vill verkligen och verkar gilla det 

Znö är ju orolig att någon ska dyka på henne 
Fats det nu bara har hänt en gång att någon fått gjort det , 
visserligen mot min vila men ja tyvärr
Gjort henne till en mycket rädd hund när det gäller människor
Men 
Nu försöker jag lägga in en massa lydnads träning så hon kanske tänker på nått annat
Blir intressant 
Hon är just nu ganska dåligt motaglig ...
Men vi kör på 

HJälpt min dotter med familj inför fotograferingen 
nu ,på måndagen av deras hus - som ska säljas.
Oj så mycke att göra 
För att få till en flytt
:)
Så nu är den här gamla tanten slut och ska sätta mig i soffhörnet och bara ha semester 
.......





Inga kommentarer: