söndag 9 juli 2017

Tankar på natten

Kallt, hur länge sedan hade vi en sån kall sommar ❓fryser, extra filt i sängen. Ingen stimmig golv AC behövs, så lugnt och skönt på det sättet 😁 man sover 😴 gott när det är kallt, också positivt 😄man måste titta 👀 på det bra med livet :-) finns massor bara man tittar.
Skulle lägga mig för över en timme sen, men fastnade i en bra film 🎥 med bra 🎭 skådespelare, tyvärr vet jag inga namn, är verkligen urdålig på namn, hade jag jobbat, kunde jag frågat min helg jobbar kompis, hon kan kändis namn hon :-) det handlade om en kille 👦 i tjugo års ålder som fått cancer, så mycke känslor runt denna hemska ting cancer, på nått sätt är det bra att se en sån historia, så man nån stanns kan se sig omkring och förstå hur bra man har det. Om man kunde få bära med sig den känslan hela tiden, om man kunde spara den, ha den med sig hela tiden, så skulle man gå omkring i dom flesta situationer med ett leende på läpparna, med en sån där lycklig 😊 känsla i kroppen.

Nu har jag lagt mig, med min lilla sängkompis Johanna bredvid mitt huvud, lite jobbigt, trångt runt mitt huvud, men ett privilegium att hon just väljer mitt sällskap <3

Min man är en natt uggla 😄😍 han grejjar med nått krångligt program på datorn, mysigt att veta att han finns där ♥

Tilda har lugnat sig, och lagt sig i soffan vid tv, hon är skendräktig, bäddar och far omkring, hennes bäddmadrass är just nu ganska ohel, inget som håller när en stor hund 🐶 som hon bäddar ordentligt, men, hon är pigg i kroppen, har gått ner nått kilo säkert, syns på henne, vi har bantat ner hon, var ganska stadig för ett tag sen
Tänk ❓om det var lika lätt för en annan 😮
Men nix 👎 bara mata in i hålet i ansiktet 😕

Är lite trasig just nu, ont i vänster hand ✋ ❓vet inte vad jag gjort . Min vänstra stor tå har fått sig nån skada, under tån mot foten är jag svälld och öm, men det är ju bara lite... Skriver det mest som ett kom ihåg 😄

Livet!  Är inte så lätt, inte för dom flesta nått tråk bär vi alla, men ❓tänk om vi kunde sluta krångla till livet för varandra åtminstone, krångel medför en massa dålig energi ⚡ för både den som ger och den som tar emot.....

Se sig omkring 😄 finns massor att glädjas över

Inga kommentarer: