söndag 15 april 2018

Träning med Milene

Vaknat tidigt, ligger och drar mig i sängen, kissade hundarna för en stund sen 
Så nu kan jag med gott samvete ligga här och funderar över gårdagen :-) och dagen som komma skall.
Händer så mycke i livet så man hinner liksom inte med att bena ut det.
Igår i Korsån, kurs med Milene Wallin www,milenewallin,se, läs mer på hennes hemsida vem hon är.
Åhörar plats, mer bra än vad jag trodde att vara åhörare. Där kunde man ta in allt runt om. .
Vad jag kunde se av träningen så är det en schysst metod, att ihop med hunden få den att förstå vad man vill den ska göra, och kunna på ett bra sätt tala om när den av egen handling gör rätt :-)
Inga ryck i kopplet, inget obehag runt halsen, sele,vilket inte riktigt gick hem för alla :-/ tyvärr
Dom flesta hundarna har det bra, bara oförstående ägare, men som vill sin vän det bästa.
Men sen finns det dom som fastnat i nått "fack" och inte kan ta sig ur det tycker dom själva för att, det ska vara så i just tex den tävling sort dom utövar så måste det vara så 😲🤔,alltid varit så ni förstår ni ovetande hm, tragiskt för hundarna, som man önskade ett annat liv.
Jag fick med mig idéer om hur jag kan fortsätta träna mina flickor 👭 :-)
Sen om benen, armarna, och hela min kropp, kommer gå i kors ➕ i mina försök, och tankarna kommer virra runt i mitt  huvud. Och jag bara längtade efter en Milene på min axel som kunde viska rätt eller fel i mitt öra.
Ja 😁
Vill gärna överföra detta till viss del på mina medmänniskor, som behöver hjälp med livet ihop med deras fyrbenta vänner.
Men om jag klarar av det är en annan sak 😊
Vi får se hur bra det går på träningen idag 😄


Inga kommentarer: